Potter Kihívás

Ötödik történet

2015. július 30. - potterkihívás

Sziasztok! 

Elérkeztünk az ötödik történethez is. Hogy miért ismét Harry James Potter a főszereplője, arról hamarosan szót ejtünk. Addig is remélem senki nem bánja, ha ma estére egy édes kis fluffos történetet kap, ami talán ezen a borongós napon jól is fog esni. 

 

f7c49cc193b7ffd302172a407d3e519c.jpgCÍM: Mindig előttem
CSAPAT: Harry
KATEGÓRIA: professzor
KULCS: "Bármerre menekültem is, mindenütt téged láttalak magam előtt."
TITKOS KULCS: Azkaban
JOGOK: J. K. Rowlingot illetik, én csak felhasználom a karaktereit.
MŰFAJ: romantikus, humoros történet
FIGYELMEZTETÉS(EK): OOC karakterek, AU, slash, giccses happy end (ha nem bírod a nyáltengert, ne olvasd :-) én szóltam…)
KORHATÁR: 12 év
TARTALOM: Egy összetört szívnek, eltört léleknek egyetlen, házibulin elcsattant csók is elég arra, hogy menekülésre késztesse.

A történetet ide kattintva érhetitek el, és ha elolvastad, ne felejtsd el véleményezni. Köszönjük! 

 

Endra és Saphrina

 

A bejegyzés trackback címe:

https://potterkihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr327666294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SlytHay 2015.08.14. 12:06:20

Kedves Író!

Próbáltál ugyan elriasztani, ám széles vigyorral jelentem, nem sikerült. Nem volt olyan mély az a nyáltenger, hogy belefulladjak. ;D Sajnos hivatalosan pontozni nem tudom a 2. idézet történeteit, mert az egyik versenyző művét én bétáztam. A saját kis táblázatomban azonban feljegyzem magamnak az összes pontot, szóval ha kíváncsi vagy rá, a kihívás végeztével szívesen megosztom majd veled.

Az elején ugye Harry emlékkönyvet emleget… Igaz, hogy jelenetbontásos szerkezetet alkalmaztál, de talán még inkább összepasszolt volna az egész, ha ennél is jobban, elkülöníthetőbben kiemeled az emlékmomentumokat. De persze lehet, hogy így a tökéletes, nem tudhatom, míg a másik verziót nem láttam... és az is lehet, hogy akkor már egész más, kevésbé érvényesülő alakot öltött volna a történet. Szóval ez csak egy elkóborolt gondolat volt. :)

Na szóval… Narcissát imádtam. Nagyon! Még ha csak szösszenetnyi szerepet is kapott, jól eltaláltad, ahogy McGalagonyt is. Blaise és Pansy karakterét is jól eltaláltad. Trükkösek, cselesek és mardekárosak, ahogy kell. Egyszerre játszottak Draco féltékenységére azzal, hogy elhintették, hogy Nott is Harryre pályázik, illetve nem felejtették el azt is Draco fülébe ültetni, hogy azzal, hogy végre összejön a híres Potterrel, tulajdonképpen bemutathat Pierre-nek is. Bravó! Draco és Harry karaktere is rendben volt, ami meg ha kis is siklana az egyenes vágányról, azt az OCC jelzés felcsipegeti.

Az idézetet szépen beépítetted, itt-ott mindig utaltál rá. A titkos kulcsot sajnálom, hogy csak megemlítésre került, mert igazán jó és izgalmas módját lehetett volna találni a komolyabb felhasználásának. Persze megértem, hogy nem akartál borongós időt hozni a kedves és humoros történetbe, csak... ez így tényleg kevés volt ahhoz képest, hogy mennyi pontot ér ez a kulcs is, és én is direkt rákérdeztem a szervezőknél, hogy ugye nem elég csak egyszer megemlíteni a helyszínt... Ettől eltekintve azonban végig a megfelelő mederben haladt a cselekmény, élvezet volt olvasni, nem egyszer fel is nevettem. Személyes kedvenc részem, amikor Harry a buli után másnapos tökéletesen otthon érzi magát egy idegen lakásban, ingyen házimanóként teljesíti Draco kívánságát is, na meg persze a mosogatót automatikusan mosógépnek olvastam xD; mardekáros őhercegsége pedig gondolom nem is ellenkezett volna, ha Harry tényleg ki is mosott volna még rá. :D Az alkoholgőztől ittas, spontán sztriptízelő Potter elképzelésén is jót mulattam. Igazán felüdítő történet volt ez, egy élmény volt elejétől a végéig olvasni. Igaz, a második felétől jobban megbillentetted a csillámporos dobozkát és megnövelted annak a bizonyos tengernek a nyáltartalmát, de még az én sötét lelkemnek is épp határon belül tudtál maradni. :)

A gyűrűt őrző sárkány ötlete nagyon tetszett a végén; nemcsak hibátlanul beleillik a varázsvilágba, hanem a szőke sárkány fejének igába hajtását, megszelídítését is jelképezi.
Amit talán egy kicsit hiányoltam, az még egy kis világépítés lett volna, de annyira ez sem vészes, hiszen nem a külvilágon volt a hangsúly ebben a történetben, hanem Draco és Harry történetén.

Talán ha két-három elírás találtam, meg 1-2 vesszőhibát, de ezen felül nem igen találtam más kivetnivalót. A mondatszerkezetek is abszolút rendben vannak, az egész történet stílusa, fogalmazása gördülékeny, egy pillanatra sem hagyja, hogy megálljak elmélkedni, sodor magával.

Már csak egy kérdésem maradt így a végére… Hová tűnt Damon Hill, khm… Binns professzor? :D

Köszönöm, hogy olvashattam a történetedet!

Üdv,
SlytHay

Luthien Lovemagic 2015.08.16. 22:11:58

Kedves író!

Nem kedvenceim a romantikus történetek, de ma este valami ilyesmire vágytam. Könnyed volt, felszabadult, néhol romantikus, vicces. Kellemes keverék.

Különösen tetszett, hogy nem volt a képünkbe tolva a drarry, hanem finoman épült fel, megfelelően adagolva. Tetszett ez a háború utáni felszabadult hangulat, ahogy Harryt és Dracot ábrázoltad. Kísértette ugyan őket a múltjuk, főleg Dracót, de mégis próbáltak élni, kihasználni a kínálkozó lehetőségeket, mint az átlagos fiatal férfiak.

Jaj, Harry vetkőzését szívesen olvastam volna, egyszer igazán megírhatnád, ha lesz időd, mert sztriptízelő Haryre fáj a fogam :)

Draco barátai, Pansy és Blaise se voltak semmik, a kis kerítők, és bár a karakterek zömmel OOC-k voltak, de itt még Ron is tetszett, ami nálam ritka.

Ami még nagyon tetszett, az a történet címe, illett hozzá.

Kitűnő esti szórakozás volt. Köszönöm, hogy olvashattam!

LL, Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő fórumon.)

SlytHay 2015.08.17. 16:21:34

Kedves Író!

Mivel szabálymódosítás történt, így az eddig általam érvényesen nem értékelhető történetekre is elküldhetem a szavazatomat. Lássuk akkor...

1. Csapat: IGEN
2. Kategória: 3 pont
Benne volt a professzorság, igen, több ízben is, de számomra nem elég hangsúlyosan. Nem tudom, ki hogy pontoz, de én személy szerint a kategóriát szigorúbban veszem az idézet kulcsnál, tehát itt vagyok kevésbé elnéző.
3. Kulcsok: 4 pont (idézet) + 1 pont (titkos)
4. Karakterek: 4 pont
Ezen a ponton sokat gondolkodtam. Végül azért nem adtam maximumot, mert bár maga a történet könnyed és pörgős, és annyira nem követeli meg a mélyebb és súlyosabb karakterábrázolást, mégis maradt bennem egy kisebb hiányérzet a karakterekkel kapcsolatban.
5. Cselekmény: 4 pont
6. Helyesírás, stílus: 5 pont
7. Egyéni vélemény: 5 pont
Annak ellenére, hogy nem igazán az én stílusom az, amit a történet képvisel, mégis csak ismételni tudom önmagam, remekül szórakoztam az olvasása közben.

Sok sikert a továbbiakban!

Üdv,
SlytHay

Hirondelle 2015.08.18. 14:32:19

Kedves Író!

Egy kis fluff már nagyon jól jött, és nem is csalódtam.

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
Harry levelével, viszont Draco szemszögével indult a történet, és ha nem tudom, hogy itt Harry a lényeg, én arra tippelnék, hogy az azonosulásra felkínált szereplő Draco. Több szó esett Dracóról, mint Harryről, szerintem ő állt jobban a középpontban, az ő gondolatait láttuk többször, nem a Harryét. Még amikor elvileg Harry szemszöge volt, akkor is belekavarodott sokszor a Dracóé.
Nem

2. Mennyire felelt meg a történet az adott kategóriának?
Itt is azt tudom mondani, hogy ez inkább díszítőelem volt, nem sokat tett hozzá a cselekményhez, nem volt lényeges eleme a történetnek. Nem láttunk senkit tanítani, és ha nem a Roxfortban történnek az események, hanem máshol, ha nem professzorok, hanem másmilyen foglalkozásúak, az sem jelentene szinte semmi különbséget.
2 pont

3. Kulcsok:
a) Idézet:
Benne volt, ha nem is szó szerint, de nálad az a szó, hogy menekült, egy helyütt ki lett cserélve arra, hogy ment, és a két jelentés közt bőven van különbség. Vagy hát valamennyire felfogható menekülésnek Draco Franciaországba való utazása, de ott az elején Draco mi elől menekült igazából? Az elől, hogy Harryvel versengett folyton? Ezt a részét kicsit erőltetettnek éreztem, főleg mivel ott még Harryre nem is annyira gondolt. Viszont a későbbi dolgokat, ahol már a csalódás miatt konkrétan menekül Harry elől és egyúttal a saját érzései elől is, az már nagyon jól kijött. Meg az is, hogy Harry is bármerre járt, csak Dracót látta maga előtt. Bár ő sem igazán menekült.
4 pont

b) Titkos kulcs:
Az Azkaban szó vagy kétszer fordult elő az egész történetben, annyi említés erejéig, hogy Draco megúszta a börtönt. Egy kulcsról van szó, ennél sokkal többet ki kellett volna hozni belőle. Látszik, hogy kényszerből beleírtad, de ezt sajnos így nem nagyon tudom értékelni.
1 pont

4. Karakterek:
Draco karaktere briliáns lett, sokat nevettem a szövegein meg gondolatain. (Amúgy nem kék, hanem szürke a szeme.) A barátai is hozták a maguk ravasz kis mardekáros formáját. Harry viselkedése elég meglepő volt, nehezen képzeltem el őt fél(vagy teljesen?)meztelenül sztriptízt táncolni, de az OOC jelzés ott van, tehát egy szavam sem lehet. Mármint az eredetileg megismert karakterhez nem passzolt, a történetedben viszont haláli lett.
5 pont

5. Cselekmény:
Jó ötlet volt ez a keretes megoldás az emlékkönyvvel, bár az elején még nem igazán értettem, mi hogy merre meddig. Az sem volt egyértelmű, hogy ami a levél alatt van, az már maga az emlékek gyűjteménye, vagy nem tudom. Meglehetősen izgalmasan indult azért, már gondolatban én is rákészültem a bulira, erre te egy elegáns szívatás keretei közt nemes egyszerűséggel kihagyod. De tudom, hogy ez csak a hatás kedvéért volt így, nem is reklamálok. Viszont nem láttam megindokolva azt, hogy miért pont Dracót választották az állásra. Ez elég légbőlkapott lett, alá kellett volna támasztani valamivel. Mondjuk megemlíthetted volna a legelején, hogy Draco tanárnak tanult, pont állást keresett, vagy ilyesmi. Aranyos volt amúgy az egész, az utolsó pár sor meg különösen.
4 pont

6. Helyesírás, stílus:
Elírások, kisebb hibák, furcsán összerakott mondatok előfordultak, de nagyon gördülékeny és élvezetes volt a szöveg, a stílusa is szórakoztató, szerintem nagyon jól írsz.
4 pont

7. Egyéni vélemény:
Teljesen jól lekötött az egész történet, magába szippantott, és nem eresztett. Ezen felnevettem, hogy a pletykák szerint Harry nem bírja a Lángnyelvet és ha túl sokat iszik belőle, akkor vetkőzni kezd. Meg még több helyen is mosolyogtam a mardekárosok szövegén, igazán jó a humorod. Bár a történetvezetés kicsit egyszerű lett, a vége felé nem tartogatott olyan sok izgalmat, meg ki lehetett találni, mi lesz a vége, azért élvezetes olvasmány volt. Lehet majd még később is elolvasom megint.
4 pont

Üdv: Hirondelle, Kritika Klub (megtalálsz minket a Merengő fórumán)

Minnie Black 2015.08.23. 14:53:51

Szia!

A sok szomorkás történet után már nagyon hiányzott egy könnyed, humoros írás, és az elrettentő figyelmeztetéseid szinte garantálták, hogy a történeted megfelel ezeknek a jellemzőknek.:D Nem is csalódtam, olvasás közben végig vigyorogtam és nevettem.:D

Csapat: Harry mellett elég sok szerepet kapott Draco, sőt, a történet az ő szemszögével kezdődött. Ha nem Harry lett volna a dominánsabb, akkor azt mondanám, hogy nem felelt meg, de így azért még belefér.

Kategória: Nagy vonalakban megfelelt a kategóriának, de nekem személy szerint hiányérzetet okozott, hogy nem láthattuk, miként valósul meg a gyakorlatban. Bemutathattál volna pár tanórát, mert így inkább azon volt a hangsúly, hogy Harryék a rendezvény miatt vannak az iskolában, és végül az is hozta őket össze. 3 pont

Kulcsok: Többször megjelent az idézet, és tetszett, hogy összekötötted a régi versengéssel.:) Viszont inkább Draco szempontjából volt jelentős, holott Harry kapta a főszerepet. 4 pont
Hű, a titkos kulcsod nagyon elveszett. Amikor megjelent, jól éreztette a Draco iránti általános ellenszenvet, de ezen kívül nem sok szerepet szántál neki. 2 pont

Karakterek: Kitetted az OOC figyelmeztetést, úgyhogy nem nagyon tudok belekötni. A lényeges jellemzőket azért meghagytad, Draco hozta a formáját (nagyokat vigyorogtam a beszólásain:D), és Harrynél is megőrizted a tettre kész küzdhetnéket. Azért nem semmi elképzelni azt a vágykeltő táncotXD – ezt a részt amúgy jól megoldottad az alkoholproblémával. Tetszett, hogy Blaise és Pansy kapták a komikus háttérszerepet, illetőleg Narcissa klasszul alakította az aggódó anyát. Valamint jól illeszkedett Dracóhoz a hermionés precizitás.:) 5 pont

Cselekmény: Jópofa, amit kitaláltál, logikus és ötletes.:D Nem kapkodtad el, lassan alakítottad a romantikus szálat, mindig annyit haladt előre, ami egy ilyen rövid és könnyed írásnál abszolút elfogadható. Nem igényelt csavaros cselekményt. Viszont kifejthetted volna, hogy jött Dracónál a tanítás, és egyáltalán mi lett Binns professzorral. Tényleg nehéz őt elképzelni a katedrán, és arról se tudok, hogy különösebben rajongott volna a mágiatörténetért. Illetve azt is megmagyarázhattad volna, miért alakult ki ilyen tolerancia Dracóban a muglik iránt – elég modern körülmények között élt, igencsak muglis helyen. Ami önmagában nem baj, hisz OOC, de hiányzott az indoklás.:)
Esetleg a terveket is részletezhetted volna, valamint a temetést, mert ezekből se láthattunk sokat. 4 pont

Helyesírás, stílus: Nagyon jól írsz, jó érzés olvasni.:) Választékos, humoros és gúnyos egyben. Tetszettek a jellemzések, rövid kis leírások (különösen Draco házáról). 5 pont

Egyéni vélemény: Nem vagyok oda a vegytiszta romantikáért, de igazán szórakoztató a műved, és dacára annak, hogy a slash nagyon távol áll tőlem, élveztem.:) Tetszett például a Roxfort kibővítése, aztán a párhuzam, amit a rumlis ház és Harry zavarodottsága között vontál, illetőleg a hatodéves koslatást is jól összekötötted a jelenlegivel. Jól felszínre hoztad Harry mardekáros vonásait, szépen illeszkedett a cselekményhez ez a megkerülés. És volt Dracónak egy mondata, amit különösen frappánsnak találtam: „És ha az embernek ilyen barátai vannak, akkor minek neki ellenség?” A stílusodat pedig újfent dicsérni tudom. Örülök, hogy a fenntartások ellenére elolvastam.:) 4 pont

Quilly 2015.08.23. 19:18:58

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
Igen, az egyik főszereplő Harry James Potter volt, az ő és Draco szerelméről szólt a történet.

2. Mennyire felelt meg a történet az adott kategóriának?
Sem Harry, sem Draco professzorsága nem volt kulcsmomentuma a történetnek. Akármilyen más foglalkozást űzhettek volna, legfeljebb más helyszínen történt volna a románc.
2 pont

3. Kulcsok: Megfelelt-e a történet a kapott kulcsoknak, mennyire volt szerves része a cselekménynek?
Nyilvános kulcs: Bár Draco folyton hangoztatja, hogy mindig is Harryt akarta utolérni, Harry sem szó szerint, sem képletesen nem volt előtte.
4 pont

Titkos kulcs: Szerepelt a történetben az Azkaban szó, de nem volt semmilyen szerepe.
2 pont

4. Karakterek: OOC-karakterek, mennyire sikerült az írónak eltalálnia az adott karaktert?
Az OOC figyelmeztetés ellenére a karakterek könyvhűek voltak – illetve Harry és Draco megdöbbentően könnyen szerelemre lobbantak egymás iránt, de hát a szerelem vak.
4 pont

5. Cselekmény: Mennyire volt kidolgozott a történet, átlátható, logikus-e a cselekmény, maradt-e elvarratlan szál?
A cselekmény nem volt bonyolult, ám a szerkezete az időbeli utazással és a két szemponttal kárpótolt bennünket a cselekmény egyszerűségéért. Az alapötlet azonban eléggé megszokott, nem tartalmazott sok újdonságot.
4 pont

6. Helyesírás, stílus: Formailag és nyelvtanilag rendben volt-e a történet?
A stílus gördülékeny, kellemesen olvasható volt.
Néhány szó (Ön, Asszonyom, Igazgatóasszony, Varázslóvilág, Mágiatörténeti vizsga) indokolatlanul nagy kezdőbetűvel lett írva.

Van két elgépelés:
• „Még meggondolhatod magad, drágám, hiszen most nincs senkit
(!), aki hazavárna, igaz?” – senkid
• „Kit is hívjuk (!) meg?” – hívjunk

Egy vesszőhiba:
• „Nem bírta eldönteni, de azért biztos, ami biztos, benézett a kamrájába, hogy megszámolja (vessző) vajon hány üveg Lángnyelv áll a polcokon.”

És három egybe-, illetve különírási hiba:
• két ballábas – kétballábas
• parti mozzanat – partimozzanat
• Mardekár zöld – mardekárzöld
4 pont

7. Egyéni vélemény: Mindettől függetlenül tetszett/nem tetszett a történet és miért?
Egy habkönnyű romantikus történet volt, ami sajnos nem sok újdonsággal szolgált a régebbi fanficolvasók számára.
3 pont
süti beállítások módosítása