Potter Kihívás

Harmadik történet

2015. július 28. - potterkihívás

Sziasztok! 

Ma este Albus Perselus Potter lesz az, aki feldobja ezt a borús napot. És hogy mit is fog csinálni? Olvassátok el a történetet, és megtudjátok. 

 

CÍM: MMORPGalbus_severus_potter_by_vinsthillvion.jpg
CSAPAT: Albus Perselus Potter
KATEGÓRIA: Auror
KULCS:  "Vannak dolgok, amik nemcsak meghatározzák a sorsokat, hanem be is határolják, és ezen nem segítenek az álmok."
TITKOS KULCS: Abszol út
JOGOK: J.K. Rowlingé (Albus Potter, a barátai és az univerzum miatt) és Parselmouth Lioné (a maradék karakterek miatt)
MŰFAJ: akció-kaland, dráma
FIGYELMEZTETÉS(EK): mérsékelten durva, szabados beszéd
KORHATÁR: 14+
TARTALOM: Egy hétköznapi (?) családapa és a Harry Potter fandom közötti (a felesége szerint) egészségesnek nem mondható kapcsolata. (A kialakított MMORPG világ J.K Rowling által publikált Harry Potter univerzumon és a saját ötletemen alapul. A jogokat fenntartom. Ha bármelyik játékgyártó cég le akarná nyúlni, hajlandó vagyok az áruba bocsájtásra. ☺)

 

Ha elolvastad a történetet - amit ide kattintva érhetsz el -, ne felejtsd el, hogy az író (és mi szervezők is) örül, ha hagysz magad után pár sort. Köszönjük. 

Endra és Saphrina

A bejegyzés trackback címe:

https://potterkihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr187660486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quilly 2015.08.23. 19:01:06

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
Igen, a főszereplő – közvetve – Albus Perselus Potter volt, erről a karakterről és a mögötte megbúvó személyről szólt a történet.

2. Mennyire felelt meg a történet az adott kategóriának?
Albus Auror volt, és ő volt ezért a legjobb a harci varázslatokban, és talán ezért lett ő a csapatkapitány – de szerintem a történetben nem játszott olyan fontos szerepet az ötletes felhasználás ellenére sem.
3 pont

3. Kulcsok: Megfelelt-e a történet a kapott kulcsoknak, mennyire volt szerves része a cselekménynek?
Nyilvános kulcs: Ez a B megoldás nagyon tetszett! Én nem tudom, mit kezdtem volna ezzel a kulccsal. Ha jól értettem, a te megoldásod az volt, hogy a főszereplődnek a családja, az eddigi végzettsége (és esetleg az angoltudása) határozták meg a sorsát, és így nem számított az az álma, hogy a játékban a legjobb legyen. Nekem ez kissé erőltetett volt, biztos, hogy nem ezzel az idézettel fejezném ki a főszereplő helyzetét.
4 pont

Titkos kulcs: Ötletes volt, de valójában akármelyik másik helyszín lehetett volna.
3 pont

4. Karakterek: OOC-karakterek, mennyire sikerült az írónak eltalálnia az adott karaktert?
Elég rég olvastam a Nurmengard-trilógiát, de emlékeim szerint a karakterek hitelesek voltak. A főszereplő játékszenvedélyének és családjának bemutatása érzékletesre sikerült.
5 pont

5. Cselekmény: Mennyire volt kidolgozott a történet, átlátható, logikus-e a cselekmény, maradt-e elvarratlan szál?
Örültem, hogy egy kicsit változatosabb szerkezetű történettel találkozhatok, miszerint a főszereplő valós világbeli és játékbeli benyomásait váltogatva érzékelhetjük. Mindkét cselekményszál kidolgozott volt, ám én egy kicsit furcsának találtam, hogy a családapa a végén szinte semmilyen hatásra (egy homályos idézet és egy vesztes játék) rájön, hogy a valódi életét kell élnie.
4 pont

6. Helyesírás, stílus: Formailag és nyelvtanilag rendben volt-e a történet?
A stílus olvasmányos volt, helyesírási hibát nem találtam.
5 pont

7. Egyéni vélemény: Mindettől függetlenül tetszett/nem tetszett a történet és miért?
Az ötlet – Roxfort szerepjáték – és a kivitelezés is mesteri, örömmel olvastam a történetet.
5 pont

Quilly 2015.08.23. 19:39:29

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
Igen, a főszereplő – közvetve – Albus Perselus Potter volt, erről a karakterről és a mögötte megbúvó személyről szólt a történet.

2. Mennyire felelt meg a történet az adott kategóriának?
Albus Auror volt, és ő volt ezért a legjobb a harci varázslatokban, és talán ezért lett ő a csapatkapitány – de szerintem a történetben nem játszott olyan fontos szerepet az ötletes felhasználás ellenére sem.
3 pont

3. Kulcsok: Megfelelt-e a történet a kapott kulcsoknak, mennyire volt szerves része a cselekménynek?
Nyilvános kulcs: Ez a B megoldás nagyon tetszett! Én nem tudom, mit kezdtem volna ezzel a kulccsal. Ha jól értettem, a te megoldásod az volt, hogy a főszereplődnek a családja, az eddigi végzettsége (és esetleg az angoltudása) határozták meg a sorsát, és így nem számított az az álma, hogy a játékban a legjobb legyen. Nekem ez kissé erőltetett volt, biztos, hogy nem ezzel az idézettel fejezném ki a főszereplő helyzetét.
4 pont

Titkos kulcs: Ötletes volt, de valójában akármelyik másik helyszín lehetett volna.
3 pont

4. Karakterek: OOC-karakterek, mennyire sikerült az írónak eltalálnia az adott karaktert?
Elég rég olvastam a Nurmengard-trilógiát, de emlékeim szerint a karakterek hitelesek voltak. A főszereplő játékszenvedélyének és családjának bemutatása érzékletesre sikerült.
5 pont

5. Cselekmény: Mennyire volt kidolgozott a történet, átlátható, logikus-e a cselekmény, maradt-e elvarratlan szál?
Örültem, hogy egy kicsit változatosabb szerkezetű történettel találkozhatok, miszerint a főszereplő valós világbeli és játékbeli benyomásait váltogatva érzékelhetjük. Mindkét cselekményszál kidolgozott volt, ám én egy kicsit furcsának találtam, hogy a családapa a végén szinte semmilyen hatásra (egy homályos idézet és egy vesztes játék) rájön, hogy a valódi életét kell élnie.
4 pont

6. Helyesírás, stílus: Formailag és nyelvtanilag rendben volt-e a történet?
A stílus olvasmányos volt, helyesírási hibát nem találtam.
5 pont

7. Egyéni vélemény: Mindettől függetlenül tetszett/nem tetszett a történet és miért?
Az ötlet – Roxfort szerepjáték – és a kivitelezés is mesteri, örömmel olvastam a történetet.
5 pont

Hirondelle 2015.08.23. 22:53:06

Kedves Író!

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
Albus Perselust állítottad középpontba, de nem láttam, miért volt fontos, hogy pont az ő bőrébe bújik a főhős karaktered. Azt éreztem, hogy csak beleírtad a nevet, mert őt kaptad, vagy nem tudom, de simán lehetett volna akárki más is a HP-ből. Valahogyan azért meg lehetett volna indokolni, miért konkrétan Albus Perselust választotta a főhősöd, mondjuk, mert hasonlóságot vélt felfedezni a személyiségében, külsejében, vagy miért.
Nem

2. Mennyire felelt meg a történet az adott kategóriának?
Ez szerintem megfelelt, egy ilyen játékba elég jól passzol egy ilyen foglalkozás, kihoztad belőle, amit lehetett. Az is tetszett, hogy ez a kalandos foglalkozás milyen éles kontrasztban van a főhős valódi munkájával.
5 pont

3. Kulcsok:
a) Idézet:
Az tetszett, hogy a főhős a végén felismerte, hogy az idézet az ő életére is érvényes, és ez alapján visszafordult a valóság felé, ezt is jól használtad fel. De nem tudom, mi határolta be az ő sorsát, mi kényszerítette rá, hogy abbahagyja a játékot és az élete felé forduljon. Kezdhetett volna új játékba is, vagy regisztrál újra, vagy nem tudom, aki ennyire függő, feltalálja magát. Ez az ő döntése volt, amit végül tett, nem éreztem a behatároló tényezők kényszerítő erejét, amit az idézet sugallt volna.
4 pont

b) Titkos kulcs:
Leírtad, hogy az Abszol-út a legnehezebb pálya, de azt is leírhattad volna, hogy miért ez a legnehezebb, mi teszi azzá konkrétan. Így igazából megint azt éreztem, hogy csak azért ezt a helyszínt írtad, mert ez kaptad, aztán kezdeni kellett valamit vele.
2 pont

4. Karakterek:
A főhős valamennyire bemutatásra került, el tudtam magam előtt képzelni, milyen ember lehet, de a barátai jellemét nem igazán ismertem meg, mert gyakorlatilag csak csatajelenetek voltak, a feleség sem tűnt fel sűrűn, a gyerek pláne.
3 pont

5. Cselekmény:
Olyan sok cselekmény nem volt, a férj hazajött, elkezdett játszani, aztán veszített és rájött, hogy inkább mégiscsak a való élet felé fordul. Ez nem is lett volna rossz, csak annyi sok csatajelenet volt közben, ami már szerintem felesleges volt. Kicsit emiatt el is untam ezeknek a részeknek az olvasását, sajnos ez a helyzet.
3 pont

6. Helyesírás, stílus:
A helyesírás nagyjából rendben volt, viszont az zavart, hogy a történet egyes szám harmadik személyben indul, aztán a játékjeleneteknél hirtelen átvált egyes elsőbe, ez így nekem kicsit fura volt. De ez gondolom tudatos volt, viszont az, hogy oda-vissza jojózik a narráció a jelen és a múlt idő közt, még egy mondaton belül is, ezt biztosan nem szándékosan írtad ilyenre. Vagy legyen jelen, vagy múlt, de ezek a random váltások eléggé zavaróak olvasás közben.
3 pont

7. Egyéni vélemény:
Én nem ismerem az MMORPGket, sem Parselmouth Lion világát, de mivel nem kötötted ki, hogy csak olyanoknak érdemes elolvasni a történeted, akik ismerik ezeket, így naivan belevágtam. De bevallom, úgy éreztem, hogy én itt kívülálló vagyok, mert mégis úgy tűnt, mintha a történet olyanoknak íródott volna, akik tudják is, hogy miről van szó. Annak sem láttam gyakorlati funkcióját, hogy miért vetted kölcsön Parselmouth karaktereit. Én nem ismerem őket (de hát elvileg nem is szükséges ismerni), de ha nem ismerem őket, akkor honnan tudjam, milyenek, hogy képzeljem el őket külsőre, belsőre. Lehet, hogy a történet szempontjából hasznosabb lett volna, ha inkább Rowling karaktereiből választasz, de ez csak az én véleményem. Értem én, hogy te valószínűleg rajongsz P.L. szereplőiért, de ezt a rajongást valahogy át lehetett volna ragasztani a témában ismeretlen olvasóra is. Ugyanezt tudom elmondani a játékuniverzummal kapcsolatban is. Mondjuk még el is ment volna, ha találkozok egy-két ismeretlen névvel, vagy a játékuniverzum egy-két ismeretlen kifejezésével, de amikor már a sokadik szót nem ismerem, a sokadik nevet sem, és még ugrálunk oda-vissza egyes szám harmadik személy meg egyes első közt, meg még az igeidők is random összevissza ugrálnak, plusz ott vannak a bitang hosszú harcjelenetek, szóval ez így nekem kicsit már sok volt. Nem én voltam a célközönséged sajnos. Viszont a vége tetszett.
1 pont

Üdv: Hirondelle, Kritika Klub (megtalálsz minket a Merengő fórumán)
süti beállítások módosítása