Potter Kihívás

Hatodik történet

2015. július 31. - potterkihívás

Sziasztok!

Elérkeztünk a hatodik történethez, amelyben a főszerepet James Sirius Potter kapta. 

james_sirius_potter_by_tragic_integrity-d33eme3.jpgCÍM: Ne menekülj, baby!
CSAPAT: James Sirius Potter
KATEGÓRIA: Auror
KULCS: Bármerre menekültem is, mindenütt téged láttalak magam előtt.
TITKOS KULCS: Roxmorts
JOGOK: Minden jog J.K. Rowlingot illeti.
MŰFAJ: Slash
FIGYELMEZTETÉS(EK): Slash, durva beszéd, erotikus tartalom
KORHATÁR: 18
TARTALOMJames Sirius nyugodt kis életébe és szép nap berobban régi iskolatársa. Főhősünk cseppet sem könnyű természetű, de a hirtelen érkezett férfi nem adja fel, hogy közelebb kerüljön hozzá. Vajon sikerül neki, mielőtt James szétátkozza? Főhősünk túl tud-e lépni a nyolc éve eltemetett problémáin? Vigyázat, helyenként humort tartalmazhat!

 

Ha elolvastad a történetet, amit ide kattintva érhetsz el, ne felejtsd el véleményezni! Köszönjük!

Endra és Saphrina

A bejegyzés trackback címe:

https://potterkihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr77668778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SlytHay 2015.08.14. 12:22:31

Kedves Író!

Neked is csak véleményt írhatok; a pontjaidat, ha érdekelnek, a kihívás végén természetesen nyugodtan elkérheted.

Alapjában véve egy jó alapötlettel dolgoztál, amiből igazán jó kis sztorit lehetett volna kerekíteni. Persze ezzel nem azt mondom, hogy neked ez egyáltalán nem sikerült, ám nem is tagadhatom, hogy az én szememben van még hová fejlődnöd történetvezetésben és karakterábrázolásban.

Míg a titkos kulcsod viszonylag jelentéktelen szereppel bír, addig az idézeted végig áthatja a történetet; Scorpius állandóan felbukkan, jelen van James életében, szinte levakarhatatlan árnyékként követi, miután 8 év után rájött, hogy neki mégis kell a Potter fiú.. Itt azonban el is érkeztünk az egyik fő kérdésemhez. Miért várt nyolc évet, hogy felkeresse? Mi történt addig? Gondolom, elvégezte az Aurorképzőt, de azon felül...? Egyszer csak gondolt egyet, hogy de jó lenne felújítani Jamesszel való ismertségét, és ha már ott van, ténylegesen meghódítani őt? Erre kíváncsi lettem volna, és ezzel együtt nyújthattál volna egy kis betekintést Scorpius jellemébe, motivációiba is, hogy megismerhesse az olvasó, és ne csak egy idegesítően nyomulós alakként tartsa számon. Jamest el tudom fogadni olyan sütiimádó (a muffinos magazin címét imádom!), szeleburdi személyként, ahogyan ábrázoltad, viszont nála is hiányoltam a mélyebb karakterábrázolást. Valamint végig hevesen ellenkezett a másik fojtogató udvarlásával szemben, de a végén mégis hihetetlenül könnyedén megadta magát. Túl könnyedén.

És itt a másik fő problémám. A történet befejező jelenete. Köztudottan szeretem a sötét témájú írásokat, nem hátrálok meg egy kis (sok) erőszaktól sem, bármilyen értelemben, de ezekkel a témákkal (érintőlegesen is) csak megfelelő alapossággal és megértéssel szabad szerintem mindenkinek dolgoznia – nem lehet könnyelműségre és vázlatosságra hagyatkozni, mert nem lesz jó vége. Az ilyen témák komolyabb megkörnyékezést igényelnek. Persze nem mindenki érzi a határt, az események súlyát, de pont ezért szólok most. A leírás alapján James abszolút viszolygott a homoszexualitás gondolatától is, betegségnek tartotta. Ettől függetlenül Scorpius hathatós rábeszélése (erőszakoskodása) függvényében néhány tiszteletkör megtétele után szinte rögtön beadja a derekát. Noha ő maga előtt is tagadja, tagadni próbálja még, hogy igazi vonzalmat érez Scorpius iránt, tehát annyira nincs is már ellene az egésznek, mégis túl gyorsra vetted a tempót. Persze van olyan, hogy a hév és az évek alatt felgyülemlett feszültség kirobbanása felgyorsítja az eseményeket, de ahhoz, hogy ez hitelesen és megfelelően legyen ábrázolva – főleg egy kihíváson, ahol külön szempont a cselekmény kidolgozottsága –, több, vagy legalábbis alaposabban átgondolt, kidolgozott leíró részt kívánna meg. Emellett nem elfeledkezve a belső monológokról sem, mert anélkül csak egy hajsza az egész, ami a végén mindenkit kielégítetlenül hagy. És tényleg értem én a dub-con varázsát és izgalmát, de ez csak akkor működik igazán, ha nincs elkapkodva, ha nem csak ide-oda dobálod és rángatod a szereplőidet, hanem céllal és logikával alapozod meg a cselekedeteiket.
Maga a cselekmény jó irányban halad egyébként, csak számomra sok kitöltetlen lyuk maradt a múltban és a pillanatnyi jelenekben is. Ha ezekre szánnál még egy kis időt, és esetleg jobban kidolgoznád, akkor egy valóban jó kis történetet lehetne ebből a novellából kerekíteni.

Ami miatt még sokat sóhajtoztam tulajdonképpen az egész történet olvasása közben, az a helyesírás. Orbitális helyesírási hibákat nem ejtettél ugyan, de rengeteg elírás és külön- és egybeírási hiba akadt az egyéb helyesírási hibák mellett. Valamint nem vagytok legjobb barátok a vesszővel sem, ugye? :) Sajnos alig akadt olyan mondat, ahol legalább egy vesszőhibád ne lett volna. Ez eléggé rávetítette árnyékát az olvasási élményre.

Nem is szeretném tovább szaporítani a szót, lényegében leírtam, amit szerettem volna. És tényleg jó az alapötlet, és a felsorolt hibák ellenére sem volt kínszenvedés olvasni a történetedet, nehogy azt hidd, csupán lenne még mit javítani rajta. Remélem, hogy a szavaim nem bántottak meg, mert abszolút nem az volt a célom, és a kihívás után is nyugodtan felkereshetsz privátban is, ha bővebben ki szeretnéd ezt még tárgyalni – nem harapok, még ha olykor azt a látszatot is keltem. :)

Köszönöm, hogy olvashattam a történetedet!

Üdv,
SlytHay

SlytHay 2015.08.17. 16:56:24

Kedves Író!

Mivel szabálymódosítás történt, így az eddig általam érvényesen nem értékelhető történetekre is elküldhetem a szavazatomat. Lássuk akkor...

1. Csapat: IGEN
2. Kategória: 2 pont
3. Kulcsok: 4 pont (idézet) + 2 pont (titkos)
4. Karakterek: 2 pont
Nem érzem, hogy élnek a karakterek, inkább csak bábként lógnak egy madzagon, és arra libbennek, amerre a cselekmény fújja őket – főleg James Sirius. Kellenének a komolyabb belső monológok, hogy lássam, mit miért tesznek, milyen folyamatok zajlanak le a gondolataikban, miért változnak, miért hoznak meg egyes döntéseket.
5. Cselekmény: 2 pont
6. Helyesírás, stílus: 2 pont
Az előző kommentben elfelejtettem írni, de most bepótolom: a párbeszédeknél gondolatjeleket használunk, nem pedig kötőjeleket. A legjobb helyesírással megírt történetnél kapásból -1 pontot jelent nálam, ha ezt a kettőt felcseréli az író. Sajnos nálad mással is sok probléma volt, de mivel az a döntő 2-3 súlyos hiba elmaradt, szerencsére, még hajlandó vagyok megadni a 2 pontot.
7. Egyéni vélemény: 1 pont
Ne haragudj, kérlek, az alacsony pontok miatt. Az összes történetet figyelembe kellett vennem, hogy egyes szempontokra mennyi pontot és miért adtam, és így érzem azt, hogy nagyjából (teljesen sosem tudhatom) igazságosan jártam el az értékelés során.

Sok sikert a továbbiakban!

Üdv,
SlytHay

Hirondelle 2015.08.18. 19:50:50

Kedves Író!

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
James Sirius állt a középpontban, sőt, egyes szám első személyben ő maga is meséli el nekünk a történetet.
Igen

2. Mennyire felelt meg a történet az adott kategóriának?
Az aurorság jelen volt, bár annyira nem. Viszont jól jött, mikor Scorp egyszer csak eltűnt, és azzal jelent meg, hogy csak bevetésen volt. De igazán szerves részét nem képezte a cselekménynek a munkájuk, eléggé a háttérben maradt ez a dolog.
2 pont

3. Kulcsok:
a) Idézet:
Az idézetnek a menekülés része rendben volt, viszont a „mindenütt téged láttalak magam előtt” fele nekem kissé hibádzik. Ehhez szükségesnek érezem volna valami bemutatást arról, hogy mi van a főhős fejében Scorpiusszal kapcsolatban, de a hárításon és tagadáson kívül sok mindent nem láttunk. Igaz, a végén James megemlíti szó szerint ezt a mondatot, viszont ez így egyszer csak a bedobva nem tűnik megalapozottnak. Nem ártott volna előtte pár elejtett dolog, hogy elkezdett vonzódni vagy lelkileg kötődni. Mert amikor Scorpius egy időre eltűnik, és ő elkezd aggódni, az oké, de nekem úgy tűnt, hogy inkább mint munkatársáért vagy mint barátjáért aggódik, nem itt jött rá, hogy szerelmes.
3 pont

b) Titkos kulcs:
Volt egy aranyos randijuk a kávézóban, de ha ez a jelenet kimarad a történetből, fel sem tűnt volna. Nem épült bele a történetbe úgy, hogy hiányolni lehessen, nem függ tőle semmi, nem következik belőle semmi. Nem lett nélkülözhetetlen része az eseményeknek, csak díszítőelemnek, kényszermegoldásnak éreztem.
2 pont

4. Karakterek:
James húga nem tudom, milyen funkciót töltött be a történetben, adhattál volna neki nagyobb jelentőséget is. Valamit mond a beszélgetésük végén, de az lett volna az igazi, ha ez el is indít Jamesben valamit. Amúgy a lány viselkedése tetszett, igazi hugica típus, aki már egyből pakolna is rendet a bátyjánál, ahogy beteszi a lábát a lakásába. James rendkívül szórakoztató lett a makacs ellenállásával, igazi paródiába hajlott tőle a történet, és vicces volt, ahogy ugyanez a makacsság jellemezte Scorpiust is, csak ő meg makacsul kitartó volt. Ennél a két tulajdonságnál többet nem nagyon ismertünk meg belőlük, viszont a történet humoros, paródiaszerű jellege miatt, szerintem nem is volt annyira szükséges a karakterek személyiségének mélyanalízise. Viszont akkor is egy pár vonást megejthettél volna, mert így nagyon egysíkúak lettek. Míg Jamest többször látjuk, több mindent megtudunk róla, addig Scorpiusról nem derül ki szinte semmi. Elejthettél volna pár dolgot, néhány apró mozzanatot, például hogy kedvesen bánik James macskájával, mániája a munkája, jó viszonyt ápol a szomszédokkal, van-e valami extrém hobbija, különc rigolyája, akármi, amiből következtetni lehetett volna a jellemére, és amivel egyúttal két legyet is üthettél volna egy csapásra, mert azon kívül, hogy jellemzed Scorpiust, okot is szolgáltatsz Jamesnek arra, hogy megismerje és így vonzódni kezdjen hozzá. Ennek ellenére szórakoztató volt mindkét karakter viselkedése.
3 pont

5. Cselekmény:
Kicsit fura volt, hogy már eljutottunk a történet negyedéig, mire kiderült végre, hogy ki az, aki Jamest így üldözi. Bár ez nem volt hiba, inkább csak érdekesség. Azt viszont nem értettem, hogy ha Scorpius eddig nem mert kezdeményezni, akkor most miért, és ha meg kezdeményezni akart, akkor miért várt eddig? Kicsit egyszerű volt a történetvezetés, nem voltak nagyobb bonyodalmak, de ezt ellensúlyozta a humor. A végéről viszont, akármennyire is tetszett a perverz énemnek, meg kell említenem, hogy szerintem kicsit elhamarkodott lett, és nem igazán lett megalapozva. Úgy is mondhatnám, nem túl hihető. Ha valaki ennyire vonakodik, hogy még saját magának sem meri bevallani, hogy vonzódik a saját neméhez, az nem túl valószínű, hogy egy ilyen már-már erőszakkal kicsikart együttlét végén, egyszer csak hirtelen szájba veszi a másikat, és mint egy profi szerető, kielégíti. Ez abszolút nem következik az addigi viselkedéséből. Ha már idáig akarod vinni a szálat, mint ami az utolsó jelenet, akkor ehhez hosszabb előkészítés kellett volna. Például több említés arról, hogy neki is bejön testileg a másik, rajta felejti néha a tekintetét a haján, a kezén, a fenekén, ha összeér a kezük, forróságot érez, éjjel Scorpiusszal álmodik, elrontja a munkáját, mert Scorpiusra gondol, erotikusnak találja a szűk nadrágját, ábrándozik róla, hogy hozzáér, vagy valami. Utána még mindig viaskodhat magával, megracionalizálhatja ezeket, kihajíthatja a tudatából, de nem ártott volna elejteni ilyesmiket. Mert ha James gondolatait első kézből halljuk és nincs köztük utalás rá, hogy testileg vonzónak találja a másikat, az úgy jön le, hogy James tényleg nem is vonzódik. Viszont ha nem vonzódik, akkor minek feküdt le Scorpiusszal, és főleg miért vette még szájba is? Illetve hát volt két-három utalás, hogy mi van, ha James tényleg a fiúkhoz vonzódik, de olyasmire nem nagyon emlékszem, hogy konkrétan Scorpius bejön-e neki.
3 pont

Folyt. köv.

Hirondelle 2015.08.18. 19:52:29

6. Helyesírás, stílus:
Vesszőhibák, elírások, helyesírási hibák, érdekesen használt szavak, egybeírás-különírás problémák, ezek mind előfordultak bőven. A stílusa viszont egészen egyedi és páratlan volt, minden hiba ellenére könnyedén lehetett olvasni, mondhatni olvastatta magát a történet, én késő este kezdtem bele, aztán előtte ragadtam, mert nem eresztett.
3 pont

7. Egyéni vélemény:
Most újra elolvastam a tájékoztatót, mit is lehet ide írni, és hát ha mindentől függetlenül, szubjektíven értékelhetek, minden helyesírási hibától, satöbbitől függetlenül, akkor bátran azt mondom, hogy nekem pont az ilyen történetek jönnek be, ahol a humor mindent visz. Az ilyenekre vadászom, és ha akad egy jó, azt elteszem magamnak, hogy később is elővehessem. A te sztorid tetszési indexe abszolút maximális nálam, ha lehetne hat pontot adni, annyit adnék.
5 pont

Üdv: Hirondelle, Kritika Klub (megtalálsz minket a Merengő fórumán)

Quilly 2015.08.23. 20:48:30

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
Igen, James Sirius Potter volt a főszereplő, az ő és Scorpius egymásra találásáról szólt a történet.

2. Mennyire felelt meg a történet az adott kategóriának?
James és Scorpius is aurorok voltak, de ennek nem volt semmi jelentősége a történet szempontjából.
2 pont

3. Kulcsok: Megfelelt-e a történet a kapott kulcsoknak, mennyire volt szerves része a cselekménynek?
Nyilvános kulcs: Jamest üldözi mind Scorpius emléke, mind maga Scorpius.
5 pont

Titkos kulcs: Megjelent a történetben, de lényegesebb szerepet nem kapott.
3 pont

4. Karakterek: OOC-karakterek, mennyire sikerült az írónak eltalálnia az adott karaktert?
A James kissé össze-vissza viselkedett, ami betudható a bonyolult érzelmeinek, ám ezek nem voltak ábrázolva, ráadásul James tinédzserként reagált a helyzetekre. Scorpius pedig szemtelenül nyomult, James elégszer lerázta ahhoz, hogy az értésére adja azt, hogy érzelmei nem viszonzottak. A szexben is túl erőszakos volt ahhoz képest, hogy egy férfiakkal még teljesen tapasztalatlan partnerrel volt dolga. Lily felbukkanása pedig teljesen közömbös volt a cselekmény szempontjából, egy olyan tanácsot adott, amit James úgysem fogadott meg.
2 pont

5. Cselekmény: Mennyire volt kidolgozott a történet, átlátható, logikus-e a cselekmény, maradt-e elvarratlan szál?
Egy egyszerű romantikus történettel volt dolgunk, illetve James lelki vívódásaival – amiből semmit sem láttunk. A cselekmény kerek és egész volt, azonban semmi újszerűt, különlegeset nem fedeztem fel benne.
3 pont

6. Helyesírás, stílus: Formailag és nyelvtanilag rendben volt-e a történet?
A helyesírás borzalmas volt, minden második mondatban volt egy hiba, ami élvezhetetlenné tette az olvasásélményt. A gondolatjelek helyett kötőjel állt, ezen kívül rengeteg vessző (a tagmondatok határán, valamint a megszólítások előtt és után vessző áll)- és egybeírási (az összetett szavakat egybeírjuk) hibát találtam. Ennyi zavaró hiba mellett a stílust nem tudom reálisan értékelni.

Quilly 2015.08.23. 20:54:59

Ezek sorrendben:
• Madame Muffin Csintalan süteményei [kétszer] – mivel periodika címe: Madame Muffin Csintalan Süteményei
• lakok – lakom
• „De dolgozni mennék (vessző) szóval engedj”
• „Ő elállt az utamból (vessző) én pedig felkaptam sütis magazinomat, majd becsaptam magam mögött az ajtót.”
• ital automatába – italautomatába
• hátra fordultam – hátrafordultam
• szembe nézzek – szembenézzek
• „Úgy nézel rám (vessző) James, mintha nem is örülnél nekem.”
• kutató munkákra – kutatómunkákra
• „- Ahelyett, hogy velem üvöltenél, etesd meg inkább a kis dögöt (.) - A szőke férfi a macskára mutatott. - Vagy téged zabál fel.” – Ha gondolatjel után nagy kezdőbetűvel kezded a mondatot, a gondolatjel előtt pontot kell tenned.
• „- Ha azért jöttél ide, hogy kikészíts (vessző) akár el is kotródhatsz - pillantottam ki a nappaliba.”
• „- El fogok, de veled együtt(.) - Önelégült vigyorral felállt a kanapéról, majd egy másodperc múlva már belém is karolt.”
• leli nyugalommal – lelki nyugalommal
• „Amint beljebb léptünk, emlékeimben halványan körvonalazódni kezdett (vessző) miféle hely is a Madame kávézója.”
• ruha pamacsba – ruhapamacsba
• „- Csak mióta megpróbálok imponálni neked - suttogta Scorpius (vessző) amint közelebb hajolt hozzám. - Vagy talán elfelejtetted mi történt köztünk?”
• „- Ne szórakozz velem! - Lendületből hátra hajoltam (– hátrahajoltam), amitől elvesztettem az egyensúlyomat (vessző) és majdnem felborultam a székkel.”
• hopponálás, elhopponáltam, hopponáltam – hoppanálás, stb.
• össze fussak – összefussak
• haza értem – hazaértem
• „A hideg cseppek hatására azonnal felfrissültem, de azt reméltem (vessző) (hogy) nem csak a testemet, az agyamat is elzsibbasztja a víz.”
• átadjam e – átadjam-e
• papír kötegeket – papírkötegeket
• „Lilyvel egész gyorsan a rendet vágtunk, aztán persze jött a húgod vagyok, aggódom érted monológ.” – A „húgod vagyok, aggódom érted” részt én idézőjelbe tenném, vagy dőlttel szedném.
• Kezdek úgy viselkedni, mint egy hülye csitri, de nem értem (vessző) miért.
• Hello [háromszor] – helló (csak egyszerűen, magyarosan)
• „Scorpius helyet foglalt az ebédlő asztalnál (– ebédlőasztalnál) (vessző) én pedig folytattam a kotyvasztást.”
• „- Régen olyan kedves fiú voltál, nem is értem (vessző) mi történt veled”
• áfonya mártást – áfonyamártást
• Potteres – potteres
• áfonya szemet – áfonyaszemet
• kétmilliméteres – két milliméteres
• lekopom – lekopok
• macska játékot – macskajátékot
• Minisztériumban – minisztériumban
• „Nem keresett a Minisztériumban (– minisztériumban) és otthon sem, először azt gondoltam, biztosan csak túl sok a dolga (vessző) és örültem a hirtelen kapott szabadságomnak, mert így legalább délután is ledőlhettem szunyálni.”
• „A probléma viszont ott kezdődött, hogy nem tudtam (vessző) melyik házban lakik.”
• „Azt mondta (vessző) a szemben lévő házba költözött, viszont a házammal szemben két ház közötti placc van.”
• „Halovány lila gőzöm sem volt (vessző) hol lehet az a tökkel ütött (– tökkelütött).”
• „- Ö... Hello, az egyik barátomat keresem, magas, szőke (vessző) állandóan vigyorog és öltönyben jár...”
• „A csend szinte elviselhetetlen volt, ezért bekapcsoltam a rádiót, de beszunyáltam (vessző) és este tíz felé ébredtem fel.”
• boxer alsóban – boxeralsóban
• ninja mód – ninjamód
• „- Halálra aggódtam magam (vessző) te barom!”
• tejföl szőke – tejfölszőke
• haza jöttem – hazajöttem
• „Éreztem, ahogy nadrágom egyre szűkebb lesz, Scorpius pedig egyre lejjebb vándorolt a mellkasomon, majd kigombolna nadrágomat (vessző) és lehúzta rólam.”
• végig simított – végigsimított
• „Jól van, ha te nem vagy hajlandó előjönni (vessző) én bújok be melléd (.) – Óvatosan letekerte róla a takarót és mögém feküdt, a mellkasa a hátamhoz tapadt.”
• „Gyengéden elkezdte harapdálni a fülemet, majd egyik kezével benyúlt az alsómba (vessző) és lejjebb tolta azt, hogy kényelmesen mozgathassa kezét hímtagomon.”
• „- Mióta nem csináltad? - kérdezte (vessző) amint testem megfeszült és ráélveztem a kezére és a hasamra.”
• „Már éppen vissza akartam vágni, de inkább befogtam a számat és bizonytalanul simogatni kezdtem merevedő tagját. Ő nem fogja (– fogta) vissza magát, minél határozottabban csináltam, ő annál hangosabban sóhajtozott és nyögdécselt.”
• „- Azt hitted (vessző) te leszel felül, szerelmem? - vigyorgott (vessző) és a mosoly még nagyon, nagyon sokáig könnyeket csalt a szemembe.”
• „A tanulság (vessző) gyerekek, a szerelem nem olyan rossz dolog, ha viszonozzák.”
1 pont

7. Egyéni vélemény: Mindettől függetlenül tetszett/nem tetszett a történet és miért?
A temérdek helyesírási hiba miatt hihetetlenül szenvedtem olvasás közben, és az unszimpatikus karakterek, valamint az unalmas cselekmény miatt egyáltalán nem tetszett a történet.
1 pont
süti beállítások módosítása