Potter Kihívás

Jelentkezés és részletek!

2017. január 08. - potterkihívás

Kedves érdeklődők!

Mivel viszonylag sokan kerestetek meg, így arra gondoltunk, hogy nem várunk az eredeti tervezett időpontig. Az első dolog, ami talán mindenkit a legjobban érdekelt, az a jelentkezés kezdete, ami: 2017.01.09. hétfő

A jelentkezni 2017.01.16-ig van lehetőség, amire a lentebb olvasható sablon kitöltésével és elküldésével lehet, melyet a potterkihivas@gmail.com címre várunk. Természetesen, ha előbb betelünk, akkor az alkotói szakaszt korábban indítjuk, és attól a naptól számítva nyolc hét áll az írók rendelkezésére, hogy egy befejezett művet leadjanak.

Nicknév: 
Életkor:
E-mail cím: 
Facebook elérhetőség:
 
Választott csapat: (Azt is írd meg, hogy adott helyzetben hajlandó lennél-e átmenni egy másik csapatba) 
Választott főkulcs: (Cserére egyszer van lehetőség)
Első nekifutásból melyik Potter lenne a főszereplőd: (Bármikor változtatható, nem jelent kötelezettséget az ide írt név.)
Link a korábbi műveidhez:

Ha a tovább gombra kattintasz megtudhatsz még néhány fontos részletet, illetve megtalálhatjátok a főkulcsokat is!

A hűtlenség, mely az idei kihívás témája, sokakat megoszt. Minden ember más-más módon reagál rá, másként képzeli el, és nem utolsó sorban mindenkinek megvan az elképzelése arról, hogy mi az, ami egyáltalán nem, és mi az, ami már a hűtlenség kategóriába sorolható. 

Mindenki magába néz, hogy megette e már hasonlót, hogy meddig terjed ki a hűsége, és a legtöbb esetben ugyanezt várjuk el a partnerünktől is. Noha mindenki tudja, hogy a hűség, a bizalom és a tisztelet nem elvárás alapján működik. Mindettől függetlenül az írók feladata lesz eldönteni, hogy a választott főszereplőjük - aki természetesen egy Potter - vagy a nekik szánt pár lesz az, aki megszegi ezt a kimondatlan esküt, de akár egy harmadik személy is elkövetheti az árulást.  

És most jöjjön a lényeg. Az első kulcsot, ami a főkulcs szerepét tölti majd be a készülő történeteknél, már a jelentkezés napján kiválasztják az írók. A szerelem, a hűtlenség után nem meglepő módon a *hét fő, vagy halálos bűn csatlakozik társként hozzájuk. 

Íme: 

1, Kevélység

A kevélység a büszkeség elfajulása; míg a büszke ember nagy becset tulajdonít személyes tulajdonságoknak, birtoknak, származásnak, kitüntetésnek, de azért nem néz le szükségképpen másokat, csak a magáét tartja nagyra, esetleg joggal, addig a kevély, főleg másokkal szemben, kiket lenéz, tartja magát nagyra, nagyobbra. A büszke a maga érdemét beszéli; a kevély mások érdemét lenézi. A kevély ember rendszerint hiú is, a kevélység az öntudat túltengése, önmagunk mások fölé helyezése.

2, Fösvénység

Zsugoriság : a megszerzett véges javakhoz való rendetlen ragaszkodás. E ragaszkodás megmutatkozhat a szerzés túlzó vágyában (kapzsiság) és a megszerzett dolgok rendetlen birtoklásában. A birtoklás túlzottságát jelzi, hogy a fösvény a számára szükséges mértékben sem válik meg javaitól, nem költi pénzét, esetleg nagy vagyon birtokában is nyomorog. A fösvénység a világ javainak túlzott szeretete, az azokhoz való beteges ragaszkodás. A fösvény ember mindent magának akar, mindent meg akar szerezni, és semmit sem tud kiengedni a kezei közül. Azt hiszi maga rendelkezik az anyagi javaival, gazdagságát csak a saját ügyességének köszönheti. Ezért a fösvénység a kevélység édes gyermeke. Aki magát Isten fölé helyezi, az előbb-utóbb azt hiszi, az egész teremtett világ őérte van, és ezért minden őt illeti meg. A Lukács evangéliumban szereplő gazdag ember is ilyen ember volt. Mindene megvolt, csak a másik ember felé való érzékenysége veszett el. Lenézte, talán utálta is Lázárt. Mindenképpen bosszantotta, mert nem illett bele az ő gazdag életről alkotott képébe. Ez a fösvénység legnagyobb veszélye. Vakká tesz a rászorulókkal, mert a fösvény nem veszi észre a szükséget szenvedőt.

3, Bujaság

A nemi gyönyör rendetlen kívánásának vagy élvezésének bűnös készsége. A buja emberből hiányzik a nemi élet kontrollja. Az Istentől kapott, bennünk jelen lévő természetes nemi vágyat öncélú élvhajhász aktussá silányítja. Mert a buja ember nem tud őszintén szeretni, nem akarja magát egy életre elkötelezni társa mellett, nem kíván boldogítani, hanem éppen ellenkezőleg: isteníti a szabadosságot, mindig csak kapni, leszakítani kíván. A bujaság nem ismer féket és gátat a nemi kapcsolatban, nem törődik azzal, ha bemocskolja mások becsületét, ha vét az emberi együttélés egyik alapvető és isteni parancsolaton nyugvó szabálya ellen: „Ne kívánd felebarátod házastársát…”

4, Irígység

Mások értékei láttán ébredt ellenséges indulat, amely önmagára nézve rossznak látja a másik lelki vagy anyagi javait. Gyümölcse a káröröm. Az irigység rejtettebb megnyilvánulásai:

  • az irigy ember nehezen viseli mások tudásban, tiszteletben, világi javakban vagy az életszentségben való gyarapodását;
  • elhúzódik a szerencsés embertől, örül, ha az bajba jut;
  • szívesen hallgat megszóló és rágalmazó beszédet;
  • mások dicséretét kisebbíti, kedvetlenül és közönyösen beszél róluk, jó cselekedeteiket túlzott iróniával magasztalja, s ezzel eltorzítja;
  • a másokat dicsérő beszédet kedvetlenül hallgatja, félbeszakítja, gúnyt űz belőle, vagyis akadályozza a tisztelet születését iránta;
  • a jót elhallgatja, vagy félremagyarázza, a jó szándékot kétségbe vonja.

5, Torkosság

Azaz, mértéktelenség evésben-ivásban. A mértékletesség, amelyet a táplálkozás megszorításán kezdünk és a böjtön át folytatunk, csodálatos hatású általános jellemtulajdonsággá bővülhet, amely egész lényünkre kiterjed. Az a láthatatlan körző, amely határt szab minden vágyunknak, önműködőleg kezd tevékenykedni és nem engedi mértéktelenül tágulni életköreinket. Valami különös gépezetet indítunk el belül a lelkünkben, amely mértéket oszt, és amely mindig fékez, helyes mértéket követel. Ha bánat ér, nem engedi, hogy a túlzott bánkódás leterítsen.. ha megijedünk, hirtelen valami átláttatja velünk a félelem értelmetlenségét, ha kétségek gyötörnek vagy féltékenység dúl bennünk, valami csitítani kezd és védőernyővel látja el a túlzott hevülést.

6, Harag 

A harag az emberi lélek azon indulata, mely a megsértett, megrövidített, várakozásaiban megcsalatkozott, szokásaiban megzavart, önérzetében sértett ember lelkében ezen dolgok okozója ellen támad. A harag, a megtorlással párosulva bosszúvá válik. Ha ez az érzés hirtelen, nagy erővel támad fel a hirtelen harag (méreg) nevet kapja.
Jézus értünk halt meg a keresztfán, hogy mi bocsánatot nyerjünk és ne menjünk a kárhozatra. Nekünk nem kell meghalnunk embertársunkért, de tudnunk kell elengedni , megbocsátani egymásnak. Annál is inkább mert a harag nemcsak az egymás közötti viszonyt, de a saját lelkünket is mérgezi és tönkreteszi belső nyugalmunkat

7, Jóra való restség

Azaz, vonakodás a szükséges áldozathozataltól vagy erőfeszítéstől.
"Aki azért tudna jót cselekedni, és nem cselekszik, bűne az annak." - írja a Biblia.
A henyélés minden bűnnek a forrása. Hasznos tevékenység nélkül elsorvadunk, és tartástalan lényekké vedlünk. Mahátma Gandhi, kalkuttai Teréz anya és még többen a másoknak való önzetlen szolgálattal kerültek a világ legkiemelkedőbb emberei közé.

E bűnök mindegyike hozzájárulhat mind a hűtlenség, mind a szerelem megformálásában, az íróknak már csak rá kell jönniük, hogy előnyt vagy hátrányt jelent majd a választott Potterük életében. 
A félreértések elkerülése miatt kihangsúlyoznánk, hogy a kulcsként megadott lépést nem kötelező a főszereplőnek megtennie, de mindenképpen hatással kell legyen annak életére, viselkedésére. 

Nincs is más hátra, mint sok szerencsét és ihletet kívánni az íróknak! 

Endra

 

 

*A hét fő bűn forrásául a wikipédia szolgált!

A bejegyzés trackback címe:

https://potterkihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr6112109001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása