Potter Kihívás

Tizedik történet

2015. augusztus 04. - potterkihívás

Sziasztok! 

Ma este újfent James Potter az, aki lefoglal benneteket egy történet erejéig. 

james_potter_by_herrmagermilch-d6h80vz.jpgCím: Behegedő sebeink
Csapat: James Potter
Kategória: Gyógyító
Kulcs: „Bármerre menekültem is, mindenütt téged láttalak magam előtt.”
Titkos kulcs: Durmstrang
Jogok: Minden jog J.K. Rowlingot illeti.
Műfaj: szürrealista dráma
Figyelmeztetések: AU, OOC karakterek
Korhatár: 14
Tartalom: Tekintete megakad a terasz alatt elnyúló kert legnagyobb fáján, végigsiklik a három ölnyi vastag törzsön, belefúrja magát kérgének titkos, sötét hasítékaiba. Sosem fogja megérteni, hogy állhat mozdulatlanul és sértetlenül évtizedeken keresztül négy évszak változatlan körforgásában; hogyan láthat síró látogatókat, széthulló családokat, elkeseredett szerelmeseket és értetlen gyermekeket rezzenéstelenül; hogyan maradhat továbbra is ilyen ősi és időtlen egyszerre. Neki nem megy. Többé már nem. Persze ő is egy életre tervezett, pontosabban Lilyt tervezte meg egy életre, mint feleséget és anyát, örök-gyönyörűen, csak önmagát nem tudta odaképzelni. Nem illeszkedett semmihez.

Ha a történet végére jutottál, amit ide kattintva elérhetsz, ne felejtsd el véleményezni. Köszönjük! 

Endra és Saphrina

 

A bejegyzés trackback címe:

https://potterkihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr597678460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirondelle 2015.08.22. 21:19:20

Kedves Író!

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
James Potter állt a középpontban, az ő szemén keresztül látunk mindent.
Igen

2. Mennyire felelt meg a történet az adott kategóriának?
Ez az ötlet, hogy James valamiféle különleges gyógyító, aki a páciensek elméjébe hatol be és úgy próbál gyógyítani, nekem iszonyúan tetszett. Itt a foglalkozás komolyan áthatja az egész történetet. De nem láttunk semmit abból, hogy hogyan működik egy ilyen gyógyítás, mit tesznek konkrétan, pedig erre nagyon kíváncsi lettem volna. Épphogy kaptam egy morzsinkát az izgalmas dolgokból, aztán már el is húztad az orrom elől.
4 pont

3. Kulcsok:
a) Idézet:
Nem értettem, hogy miért menekült James a Lilyvel való kapcsolat elől. Szerette a lányt, még feleségül is akarta venni, de ő inkább agglegény típus volt? Vagy tudta, mivel jár a foglalkozása, és meg akarta őt ettől kímélni? Vagy James akarta volna a dolgot, de már akkor is Regulus tudata munkált benne, és Regulus volt az, aki nem akarta a dolgot? De végül is menekült, és eléggé csak Lilyt látta maga előtt, ám akkor sem tiszta nekem ennek az egésznek a mozgatórugója, remélem, majd egyszer valaki jön és megvilágítja.
4 pont

b) Titkos kulcs:
Olyasmit írtál, hogy James Lilyhez utazott Bulgáriába, mert gondolom ott éltek, amiért a férj a Durmstrangban kapott tanári állást. De a cselekmény szempontjából nem igazán éreztem szerepét ennek, hogy ő ott járt. Ennél sokkal nagyobb fontosságot kellett volna adni a kulcsnak. Most direkt kikerestem, mit ír a pontozási útmutató, hátha tudnék valamire pontot adni: „mennyire volt szerves része a cselekménynek”. Ennek alapján a Durmstrang semennyire. Ezt nagyon sajnálom, de nem tudom felpontozni.
1 pont

4. Karakterek:
Jamesből kaptunk a legtöbbet, az ő érzéseit, gondolatvilágát ismerjük meg, ezt elég jól sikerült bemutatnod a múltbeli dolgok felidézésével, a furcsa gondolatvilággal, szürreális látásmóddal. Szinte én magam is éreztem, mennyire be van zárva a saját börtönébe. Viszont az igazi mozgatórugót, hogy miért nem akart Lilyvel lenni, nem értettem. Tetszett az a professzor vagy teremszolga is, aki a tárgyaláson ott tüsténkedett, néhány mondatával egész jellemet kanyarítottál neki, ez megint csak elismerésre méltó. Lily és Sirius viszont nekem kicsit semmilyenek lettek.
4 pont

5. Cselekmény:
Nagyon ötletes megoldás volt, hogy egy tárgyalás volt az alaptörténés, és ezalatt James emlékei be-bevillannak a múltról, ezáltal igen érdekes dolgokat tudunk meg. De azt nem tartottam logikusnak a történetben, hogy a kezelés során a beteg is bepillanthat a gyógyító elméjébe, tudhatja, amit a gyógyító is. Ez hatalmas visszaélésekre adhat lehetőséget, nem hinném, hogy felnőtt emberek, sokat látott gyógyítók, ha kicsit is belegondolnak, ilyet megengedtek volna. Szerintem ki tudtak volna eszelni valami mágiát, ami védte volna őket ez ellen. Már ott volt eleve az okklumencia, tovább fejleszthették volna. Gondolom, ez a probléma vagy hiányosság vezetett a végső kavarodáshoz is, hogy James azt hitte, Regulusra kér eutanáziát, közben meg véletlenül valahogy a valóságban saját magára kért. Azt sem értettem, hogy mi okból akarta Regulust kivégeztetni. Komoly bűntettet követett el? Vagy komoly fájdalmai voltak? Ön- és közveszélyes volt? Tényleg ennyi volt az ok, hogy az elméje tartalma veszélyes és mérgező, és James már rendelte is el az eutanáziát? Vagy valami olyan világban vagyunk, ahol az elmebetegeket kivégzik? Vagy amiért összekeveredett az elméjük, James Regulusnak hitte magát, és Regulus öngyilkos akart lenni, csak az ítélet ezt meghiúsította? Már most mindenféle elméleteket gyártok, a nagyján biztos jót mosolyogsz, mindegy, az öngyilkososra tippelek. De erre a kölcsönösen-pillantsunk-bele-egymás-elméjébe dologra akkor sem találok értelmes magyarázatot. Ahol a tárgyaláson az egyik megszólaló leállította Jamest, hogy ne untassa a részletekkel, az nekem nem tűnt hitelesnek, elvégre mégiscsak agy ember életéről döntöttek. A címet sem értettem. Szerintem semmilyen seb nem hegedt be. De az is lehet, hogy csak én nem fogtam fel nyilvánvaló dolgokat, sőt, biztos, de bevallom, kicsit nehezen értelmeztem a történetet.
3 pont

6. Helyesírás, stílus:
Egy-egy kifejezésen belül a szóválasztásaidat néha oda nem illőnek éreztem, és nem tudtam eldönteni, hogy most tényleg direkt ezt a szót akartad-e odaírni, vagy csak nem találtál jobbat. Nem sokszor fordult elő, mert többségében nagyon szép szóképeket alkották, de néhány kirítt közülük. Elgépelések, furcsa szórendek is előfordultak. Ez például mókásan jött ki: „Megkapaszkodik a szép lábában.„ szerintem szék akart lenni. Azért olyan nagy probléma nem volt, látszik, hogy sokat gondolkodtál fölötte, kicsiszoltad a lehető legjobban.
4 pont

Folyt köv.

Hirondelle 2015.08.22. 21:21:16

7. Egyéni vélemény:
A stílus, a nyelvezet egyértelműen nem az én esetem, noha azt sem mondhatom, hogy nem tetszett egy-egy frappáns, elgondolkodtató kifejezés. Ezt a mondatot például imádtam: „A nő – mert addigra nő volt, valahol a sosem megtörténő lánykérés és a mézeshetek között változott azzá, még az esküvőjén is volt benne valami kislányos báj – halkan kopogtatott.” A jelen idejű narrációt sem szeretem, sajnálom. Ezek amúgy nem lennének hibák, mert kinek mi tetszik, de ha már az egyéni véleményt kérdezték, akkor megkockáztatom, hogy leírom. Maga az alapsztori, hogy James különleges gyógyító, megvett magának, mégis, az, hogy egy bomlott elméjű főhős tudatán átszűrve kapjuk a történetet, nekem szinte átláthatatlanná, érthetetlenné tette az egészet. Nagyon szerettem volna látni egy kicsit abból is, hogy hogyan működik ez a fajta gyógyítás, ha már így elhúztad a mézes madzagot, aztán nem kaptam belőle semmit, viszont jött egy befejezés, ami még az eddigieknél is enigmatikusabb volt. Voltak a történetben dolgok, amik tetszettek, voltak, amik nem annyira, így aztán megmaradok az arany középúton.
3 pont

Üdv: Hirondelle, Kritika Klub (megtalálsz minket a Merengő fórumán)

Minnie Black 2015.08.23. 16:52:12

Szia!

Megrendítő és érdekes lett a történeted, megpróbálok valami értelmes véleményt összeguberálni hosszá.:)

Csapat: James volt a főszereplő, abszolút megfelelt.:)

Kategória: Szerintem teljesen jól illeszkedett az egész történethez, és végig jelen volt. Tetszett, ahogy bemutattad, hogy működik James munkája, hogyan deríti fel mások elméjét. :)5 pont

Kulcs: James érezhetően nem tudott szabadulni Lily gondolatától, belekeveredett egy ilyen se veled, se nélküled érzésbe. Visszatérő motívum volt az idézet, de lehetett volna picivel hangsúlyosabb.:) 4 pont
Az a szegény titkos kulcs viszont nagyon elbújt a történetben. Nem is nagyon láttam, hogy a cselekmény szempontjából mi jelentősége van. Talán ha ez a Jonathan fontos szereplő lett volna, akkor esetleg… 2 pont

Karakterek: Nem tudom, miért Jamest választottad ehhez a történethez, mert (de ez teljesen személyes vélemény:)) hozzá valahogy nagyon nem illik. Alapjáraton Tekergő volt, de hogy mi történt vele, mitől lett ilyen élettelen, azt nem nagyon magyaráztad. Először arra gondoltam, hogy a szülei halála miatt, de utána már ebben se voltam biztos. Tudom, írtad, hogy OOC, de a karaktered egyszerűen halványan se emlékeztetett arra a James Potterre, akit megismerhettünk a könyvekben.
A többiek nagyon keveset szerepeltek, úgyhogy róluk nem nagyon tudok mit mondani. Peter és Remus szinte meg se jelent. 4 pont

Cselekmény: Az alapötlet jó, és nagyon érdekes történetet lehet belőle kihozni.:) Az elején még nagyjából követhető és logikus volt, utána viszont sajnálom, hogy ezt kell írnom, de zavaros lett. Nyilván nagyon sajátos ez a szürrealista stílus, egészen vad dolgokat lehet vele ábrázolni, viszont fontos, hogy azért érthető maradjon.:) Olvastam már ilyet, és teljesen rendben is lett volna, ha végül megmagyarázod, hogy pontosan mi is történt. Félreértés ne essék, szeretem a homályos fogalmazást, a rejtélyes utalásokat, de van egy határ. Szinte végig abban hitben voltam, hogy az egész tárgyalás csak James fejében történik.
Aztán nem találtam magyarázatot, hogy James miért nem tudta megkérni Lily kezét, mi volt az a bizonyos gát. Az érzelmeket, a vívódást nagyon hatékonyan és átérezhetően boncolgattad, az indok viszont hiányzott. Arra se kaptam magyarázatot, hogy miért lett gyógyító, vagy hogy miért távolodott el a barátaitól. És Lily hogy kötött ki Jonathan mellett?
Leginkább olyan a műved, mintha egy nagyon hosszú történetnek a befejezése lenne. 3 pont

Helyesírás, stílus: Nagyon szépen fogalmazol, hihetetlenül választékosan és érzékletesen.:) Tetszettek a leírások, és a komorság is tökéletesen megragadható a stílusoddal. Személy szerint jobban szeretem a múlt időt, de ez egyéni probléma.:) 5 pont

Egyéni vélemény: Nem szeretném még jobban lehúzni a történeted, mert amit alapvetően kigondoltál, az nagyszerű, és igazán agyalós-merengős írást lehet belőle kihozni.:) Viszont szerintem nem ezekkel a szereplőkkel. Esetleg Dracóval vagy akár az új generáció valamelyik tagjával. Sajnálom, hogy így pontoztalak, ne haragudj érte. Mindazonáltal egyáltalán nem bánom, hogy olvashattam a novelládat.:) 3 pont

Quilly 2015.08.23. 18:57:55

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
Igen, James Potter volt a történet főszereplője, az ő lelkivilágát ismerhettük meg.

2. Mennyire felelt meg a történet az adott kategóriának?
James gyógyító voltának kulcsszerepe volt.
5 pont

3. Kulcsok: Megfelelt-e a történet a kapott kulcsoknak, mennyire volt szerves része a cselekménynek?
Nyilvános kulcs: James menekül valahová, de Lily, Regulus, szerettei és saját maga nem engedik.
5 pont

Titkos kulcs: Megjelenik a történetben, de semmilyen szerepe nincsen.
2 pont

4. Karakterek: OOC-karakterek, mennyire sikerült az írónak eltalálnia az adott karaktert?
A történet nagyjából végig James elméjében játszódott, azt pedig sikerült elég jól megismernünk.
5 pont

5. Cselekmény: Mennyire volt kidolgozott a történet, átlátható, logikus-e a cselekmény, maradt-e elvarratlan szál?
Gondolom, az volt a cél, hogy ne lehessen tudni, hol van a határ a valóság és James tudata között. Ez igazán jól sikerült, a történet íve megmaradt, James egyre jobban megőrült, legalábbis egyre kuszábbak lettek a gondolatai, amíg végül csak a madár – kétségkívül groteszk – csiripelése maradt.
5 pont

6. Helyesírás, stílus: Formailag és nyelvtanilag rendben volt-e a történet?
Rendkívül színes képekkel volt telezsúfolva a szöveg, a szavak könnyedén folytak, egy élmény volt olvasni a történetet.
Sok helyen gondolatjelek helyett kötőjelek álltak, és sajnos volt néhány helyesírási hiba és elgépelés:
• Lilly – Lily
• „Ha nem, csinos végkielégítéssel és életjáradékkal elbocsátják, vagy kényszerpihenőre küldik valamelyik skóciai szanatóriumban.” – szanatóriumba
• tízedik – tizedik
• Regulus-t – Regulust
• Ami benne van (vessző) az kártékony.
• „Megkapaszkodik a szép lábában.” – szék (bár itt már elég elborult minden, akár szép láb is lehet)
3 pont

7. Egyéni vélemény: Mindettől függetlenül tetszett/nem tetszett a történet és miért?
Pontosan el lehetett képzelni a történteket, hihetetlenül képszerű volt a szöveg. James gondolatai, visszaemlékezései – amit csak az igeidő választott el a jelenben történő eseményektől – bepillantást engedtek a férfi zavaros lelkébe, amely igen érdekes utazásnak bizonyult.
5 pont
süti beállítások módosítása